det finns endel saker här i livet som jag aldrig kommer förstå. Och nu ska jag berätta en av dem. 
 
Nästan alla tjejer i våran ålder klagar på sin kropp, eller delar av den. Det är få som är helt nöjda. Många tränar och försöker ändra den delen av sig själva. Med mer eller mindre entusiasm. Men det jag inte kan förstå är människor som klagar och klagar, gömmer sig och undviker kontakt och roligheter pga sin kropp men inte för 5 öre gör något åt detta! Hur i helskotta kan man då klaga? Tror de att man är född vältränad och smal? Ingen är det. smal visst, men inte med den där runda fina rumpan,fasta lår eller perfekt mage. Och det blir inte bättre av att sitta still, det blir inte bättre för att man klär sig i kläder som gömmer än. Det finns bara en riktigt bra lösning som ALLA klarar av. 
 
För att gå ner i vikt, bli bekväm med sin kropp och nå det mål man vill måste man leva hälsosamt. Man måste träna och tänkte liite granna på vad man stoppar i sig. MEN! man behöver inte springa 5 km om dagen och leva på sallad och vatten, kunna göra 25 armhävningar och 50 situps. Ingen börjar där. Ingen. Sätt upp ett mål och sedan små delmål som hjälper dig att nå ditt mål.
Ett delmål kan vara tex:
•Promenera 15 min varje dag • Ät bara godis en gång i vecka • Drick vatten till varje lunch • Ge inte upp!!
 
Detta verkar säkert jättelätt och mesigt, men alla små steg hjälper. Det behöver inte ge resultat efter 2 dagar, men jag lovar dig att det kommer ge resultat och hjälpa dig att nå ditt mål. 
Jag blir så irriterad på dom som är missnöjda men inte gör ett piss för att förändra. Detta kan självklart gälla andra saker också, som plugg osv men detta stör mig så mycket för att jag vet hur mycket bättre du mår och hur stor skillnad det kan bli av
 
lite träning och förändring i din kost. Vill du så kan du! ALLA KAN! Du måste bara bestämma dig. Köp inte ett gymkort och lova att köra 5 ggr i veckan, för om du inte är van kommer du varken kunna hålla ditt ord eller må särkillt bra av det. 
 
Nu har jag skrivit av mig lite. Och här kommer ännu mer träningbilder, men som har med motivation att göra. Till alla er som är missnöjda, gör något åt det. Jag hejar på dig. 

Kommentera

Publiceras ej